הגדרת המטרות המרכזיות של האתר
השלב הראשון בתהליך איפיון אתר תדמית עבור רופא פרטי הוא הגדרה ברורה של מטרות האתר. האם המטרה היא ליצור תדמית מקצועית? להרחיב את מעגל המטופלים? להקל על קביעת תורים? כל מטרה דורשת מבנה ותוכן שונים, ולכן חשוב לדייק את הכיוון כבר בתחילת הדרך. אתר שמתוכנן היטב ישרת את הרופא גם בטווח הארוך.
קביעת מבנה נכון בהתבסס על תחום הרפואה
התחום שבו הרופא מתמחה משפיע על המבנה הרצוי של האתר. לרופא משפחה יתאים מבנה שונה מזה של מנתח פלסטי או מומחה שיניים. בשלב זה מתבצע תכנון של עמודי תוכן עיקריים, תתי עמודים, תפריטים, אפשרויות יצירת קשר, אזור המלצות ועוד. חשוב לזכור כי בניית אתרים לעסקים אינה תהליך טכני בלבד – היא חייבת להתאים למסר הרפואי.
התאמה לעולם התוכן של קהל היעד
האתר צריך לדבר בשפה שהמטופלים מבינים. איפיון נכון כולל אפיון שפת המותג, סגנון הפנייה למטופלים (רשמי או אישי), רמת פירוט רפואית, ונושאים שחשוב להבליט. ברופא נשים למשל, רצוי להקפיד על טון מרגיע ורגיש. כשקהל היעד מרגיש שמדברים אליו, הוא ירגיש ביטחון לפנות לרופא דרך האתר.
שילוב תכנים רפואיים אמינים וברורים
הצגת מידע רפואי היא חלק מהותי באתר של רופא פרטי. יש לכלול הסברים קצרים על סוגי טיפולים, תהליכי אבחון, יתרונות השיטות שבהן הרופא מתמחה, ומענה לשאלות נפוצות. איפיון טוב יוצר תוכן מקצועי אך נגיש, אשר מסביר את יתרונות הרופא בלי להציף במונחים רפואיים מיותרים.
עיצוב שמחזק את התדמית המקצועית
האסתטיקה של האתר משפיעה על הרושם הראשוני. צבעים רגועים, תמונות איכותיות, פריסה מסודרת של תוכן – כל אלה יוצרים תחושת סדר וביטחון. אתר מבולגן יפגע באמינות הרופא. לכן בשלב האיפיון מגדירים גם את הקו העיצובי: איזה צבעים ישלטו, איזה תמונות יוצגו, ואיזה מסרים גרפיים ילוו את המשתמש לאורך הגלישה.
שילוב מערכות חכמות לקביעת תורים
אתר רופא מודרני לא מסתפק בתוכן בלבד – הוא חייב לאפשר פעולות. אחת המרכזיות שבהן היא אפשרות לקביעת תור אונליין. איפיון נכון כולל תכנון טפסים, אינטגרציה ליומנים דיגיטליים ואפשרות לשלוח אישור אוטומטי למטופל. המטרה היא לחסוך לרופא זמן ולשפר את חוויית המטופל.
אופטימיזציה למובייל וחוויית משתמש
רוב המשתמשים יגיעו לאתר ממכשיר נייד. לכן, חלק חשוב באיפיון הוא התאמת האתר למסכים קטנים: טקסטים קצרים, כפתורים ברורים, ניווט פשוט וטפסים מותאמים למובייל. בנוסף, חשוב לוודא מהירות טעינה גבוהה ושימושיות פשוטה, כדי שלא יאבדו משתמשים בגלל תסכול או חוסר נוחות.
בדיקה, תיקוף והתאמה מתמשכת
גם אחרי שהאתר עלה לאוויר, העבודה לא נגמרת. איפיון טוב כולל תכנון של מדדים לבחינת הצלחה: כמות פניות, משך שהייה באתר, אחוז נטישה ועוד. בהתאם לנתונים ניתן לשפר תכנים, להזיז כפתורים, לשנות ניסוחים ולבצע התאמות נוספות. כך שומרים על אתר שממשיך לעבוד לטובת הרופא לאורך זמן.